2 sie 2013

MEGA wyzwanie FOTO - temat 1 - ZIELONO MI

Startujemy z długaśnym wyzwaniem FOTO!

Temat na najbliższy tydzień to "ZIELONO MI"
Przypominam, że zasady i wszelkie szczegóły dotyczące całego wyzwania znajdują się tutaj.

Właśnie robiłam nalewkę miętową i jej kolor mnie zachwycił. Wyszedł głęboko zielony, w grubym słoju nawet pod światło ledwo prześwitywał, ale w kieliszku widać jego piękno. Nalewka wyszła bardziej zielona niż mięta. Mi też dziś zielono :) Podam przy okazji przepis.



NALEWKA MIĘTOWA

Składniki:
gałązki mięty
0,5 l spirytusu
35 dag cukru (ja użyłam ksylitol)
0,5 l wody (lub troszkę więcej)
duży słój
Sposób przygotowania:
Użyłam prawie cały krzaczek mięty, który chciałam zlikwidować, bo się za bardzo rozpychała w ogrodzie :) Po umyciu i osuszeniu włożyłam do dużego słoja, zalałam spirytusem i odstawiłam w ciemne miejsce na jedyne 24 godziny. To wystarczyło aby cały kolor i aromat mięty powędrował do płynu. Po wyjęciu ze spirytusu gałązki mięty wyglądały na poważnie wytrawione, wręcz sprawiały wrażenie wysuszonych, listki zrobiły się cienkie i zesztywniały. Spirytus wyssał z nich wszystkie olejki eteryczne.
Ksylitol rozpuściłam w podgrzanej wodzie i po ostudzeniu połączyłam z alkoholem. Całość przelałam przez tetrę i znów odstawiłam w ciemne miejsce. Podobno można od razu spożywać, jednak z czasem nalewka robi się coraz lepsza. Nabiera charakteru i głębii :) U mnie czeka na jakieś ładne butelki, bo na razie leżakuje w słoju.


Pozdrawiam
Panna Pikotka

Polecam narzędzie inLinkz!





6 komentarzy:

  1. Ja też dodałam zdjęcie: http://forevver-young.blogspot.com/2013/08/wyzwania-fotograficzne-dzien-3-zielono.html

    Pozdrawiam,
    Ginny

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki :) dolaczysz do wyzwania?

    OdpowiedzUsuń
  3. nalewka faktycznie ma piękny kolor :)
    przydałaby mi się taka do ciasta ;) ale zanim ja się za to wezmę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kolor tej mięty, ja niestety nie za bardzo ją lubię, wypiję już tylko w sytuacji, kiedy się źle czuję i wiem, że może mi pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie dołączę do wyzwania;) wieczorkiem postaram się wkleić foto;)

    OdpowiedzUsuń