15 maj 2013

WYZWANIE FOTO - DZIEŃ 3 - STAROŚĆ

Trzeci dzień wyzwania fotograficznego. Temat na dziś: STAROŚĆ.
Jeśli dopiero dziś do mnie trafiłeś, dołącz, szczegóły wyzwania znajdują się tutaj.

Starość... niektórzy mają z nią problem, że nadchodzi, inni nie. Mnie się bardzo dobrze kojarzy, z mądrością, spokojem, czasem. To u ludzi. W przypadku przedmiotów z wysłużeniem, stają się z czasem brzydsze, brudniejsze, zniszczone, jednak jak się nad nimi pochylimy, zatrzymamy, mamy wrażenie, że mają pamięć, wiele widziały. To świadkowie.
Moje ujęcie wyzwaniowego tematu jest jednak inne. Starość rozumiana jako zjawisko z bardzo odległej przeszłości. Wielki stary dinozaur! Jak żywy! A może nie stary, może całkiem młody??
Jest to fota z naszej rodzinnej wycieczki do JuraParku w Krasiejowie. Z początku myślałam, że to zwykły komercyjny park dla dzieci, które lubią dinusie, jednak jak tam dotarłam mile mnie zaskoczył. Nigdy nie byłam zbytnio zakręcona tematem stworów mezozoicznych, ale akurat tak się zbiegło, że kilka dni po seansie 3D filmu Spielberga trafiłam do Krasiejowa i muszę przyznać że rekonstrukcje naturalnej wielkości robią wrażenie! Uważam, że ekspozycje są wykonane i opisane bardzo profesjonalnie, ułożone w strefy czasowe, co pomaga zrozumieć tak odległe fakty. Mało tego, dopiero na miejscu dowiedziałam się, że park powstał w miejscu faktycznych odkryć! Do dziś prowadzone są tam wykopaliska, znaleziono bardzo wiele szczątków m.in. metopozaura, fitozaura. Temat jest dość świeży, bo z 2010 roku, wcześniej była tam cegielnia i nikt nie wie ile szczątków zostało przerobionych i wypalonych jako cegiełki, z których powstał m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie!


A jak Wy widzicie dziś starość?





Polecam narzędzie inLinkz!

3 komentarze:

  1. Świetne zdjęcie staruszka! Dobrze, że cała szyja zmieściła się w obiektywie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć. Nie wiem jak używać inlinkz, możesz mi to opisać na moim profilu? ;)

    OdpowiedzUsuń